گروه صنعتی بارز یکی از قدیمیترین و برجستهترین شرکتها در زمینه تولید انواع تایرهای خودرویی است که در آخرین دوره نمایشگاه حمل و نقل تهران با قدرت حضور یافت.
به گزارش کامیون۲۴، بارز در سال ۱۳۶۴ تأسیس شد و در ابتدا به تولید تایرهای رادیال پرداخت. از سال ۱۳۸۵، با بهرهگیری از پیشینه مرکز تحقیقات توسعه و انعقاد قرارداد با کنتیننتال آلمان، تولید تایرهای رادیال باری و اتوبوسی توسط بارز در ایران آغاز شد.
با شدت گرفتن تحریمهای بینالمللی، روابط این شرکت ایرانی با آلمان به صفر رسید. با توجه به وجود مرکز تحقیقات توسعه در کارخانه کرمان و اشتغال حدود ۱۰۰ نفر نیروی متخصص در این مرکز، تولید تایرهای رادیال باری و اتوبوسی در کشور توسط بارز، بومی شد و اکنون، سبد متنوعی از این محصولات حدود ۲۵ درصد نیاز بازار کشور را تامین میکند.
تولیدکننده دیگری نیز در کشور فعالیت خود را آغاز کرده که حدود ۸ تا ۱۰ درصد نیاز بازار را تامین میکند و الباقی از طریق واردات تامین میشود. گروه صنعتی بارز نیز طرحهای توسعهای دیگری در کارخانه کرمان دارد و کارخانه سومی نیز در استان لرستان در دست احداث است. در صورت تحقق این دو طرح، پیشبینی میشود سهم بارز در بازار به نزدیکی ۴۳ درصد برسد.
هدف اصلی گروه صنعتی بارز از احداث این کارخانههای جدید، خودکفایی بازار ایران از تایرهای رادیال وارداتی است.
انواع لاستیکهای رادیال گروه صنعتی بارز
بخشی از لاستیکهای تولیدی برای مصرف بین جادهای طراحی شدهاند و برخی دیگر برای مصارف خاکی و معدنی هستند. در نمایشگاه حمل و نقل اخیر در مصلای تهران، تایرهای جدیدی به نمایش درآمد که تقویت شده و مناسب برای مسیرهای معدنی، سخت و ناهموار هستند.
در شرکت بارز، تایرهای مختلفی تولید میشوند که برای محور فرمان، محور تریلر و محور دیفرانسیل مناسب هستند. در نمایشگاه بارز، تایرهای راهسازی به نمایش درآمدند که اندازههای ۲۶.۵ و ۲۵ اینچ داشتند و بزرگترین تایرهای تولید شده توسط این شرکت به شمار میروند.
تنوع محصولات بارز، نشانه احترام به مشتری!
بسیاری از مردم تصور میکنند که تایرهای سواری خودروهایی مانند پراید و پژو تنها یک نوع دارند و باید همان مدل را خریداری کنند. اما گروه صنعتی بارز در نمایشگاه حمل و نقل تلاش کرد تا این نکته را آموزش دهد که شما میتوانید بر اساس نیاز و انتظارات خود از رانندگی و خودرو، تایری را انتخاب کنید که به بهبود هندلینگ و فرمان پذیری کمک کند یا نرمتر باشد و راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم آورد.
باور عمومی در بازار این است که تایرهای ایرانی خشک هستند. اما گروه صنعتی بارز با تولید انواع تایرهای نرم و خشک برای خودروهای سواری، این ذهنیت را کاملاً تغییر داده است.
تایرهای نرمتر به دلیل جنس نرم رویه خود، عمر کمتری دارند. در مقابل، تایرهایی تولید میشوند که مخصوص رانندگی شهری، مانند تاکسی یا رانندگی اسپرت و پرشتاب، هستند. این تایرها دوام بیشتری دارند.
در بخش دیگری از غرفه، تایرهای خودروهای کراساوور و شاسیبلند به نمایش درآمده است که برای مسیرهای ناهموار و مسیرهای آسفالت طراحی شدهاند. بارز در این دسته سه محصول مختلف با طرح رویههای متفاوت دارد که برای مصرف در داخل شهر، مسیرهای ناهموار و مناطق کویری مناسب هستند.
نسل زد، جامعه هدف بارز برای فروش بیشتر
شرکت بارز با هدف تأثیرگذاری بر نسلهای وای و زد، کمپینی طراحی کرده است. زیرا این نسلها در مبحث خرید به جستجو بیشتر علاقه دارند و عملکرد تایرها را به راحتی در سایتهای مختلف بررسی میکنند. شعار این کمپین “قهرمان باش مثل بارز” است.
با توجه به سابقه ۳۹ ساله بارز، شعار دیگر این کمپین “به مسیر و هدفت مطمئن باش مثل بارز” است. با این کمپین، بارز تلاش میکند که ارتباط خود را با نسل جدیدتر صمیمیتر کرده و لحن خود را به آنها نزدیکتر کند.